کاشت مژه چیست و چگونه انجام می شود؟

 


با افزایش سن، ابروها به تدریج نازک می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند. اما کاشت مژه می تواند این چرخه را متوقف کند. اما کاشت مژه چطور؟ روش این روش شبیه کاشت مو است یعنی موهای دائمی از بانک مو انتخاب شده و در ناحیه ابرو قرار می گیرند. البته کاشت مژه طبیعی دارای عوارضی است که آن را کاملاً با کاشت مو متفاوت می کند.


کاندیدای ایده آل برای کاشت ابرو


قبل از امتحان باید بررسی کنید که آیا برای شما کار می کند یا خیر. در واقع، درک اینکه چه چیزی باعث ریزش ابروهای شما می شود ممکن است پاسخ سوال شما باشد. از آنجایی که موهای مورد استفاده در کاشت ابرو طبیعی است، در صورت افتادگی ابرو ناشی از برخی داروها، احتمالاً پس از جراحی نیز ادامه


خواهد داشت. به طور کلی افراد زیر کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:


افرادی که دارای ژن کم ابرو هستند.


افرادی که از فرم و حالت ابروهای خود راضی نیستند.


افرادی که تمام یا بخشی از ابروهای خود را به دلایل مختلف از جمله حوادثی مانند سوختگی از دست می دهند.


در کلینیک زیبایی ایرانا از روش های پیشرفته و اثبات شده برای رفع مشکل ریزش ابرو استفاده می شود. همچنین در این کلینیک کاشت ابرو با استفاده از موهای طبیعی خود بیمار انجام می شود و از این طریق ظاهری کاملا طبیعی ایجاد می شود. فرم چشم با توجه به سلیقه و نظر بیمار و همچنین فرم صورت توسط متخصص پوست مشخص می شود و سپس عمل با بی حسی موضعی بدون ایجاد هیچ گونه ناراحتی برای بیمار انجام می شود.


موارد استفاده و دلایل کاشت ابرو


کاشت ابرو به عنوان جایگزینی برای روش های سنتی مانند خالکوبی و فرم دادن به ابرو، می تواند بسیاری از معایب آنها را پوشش دهد. به عنوان مثال افرادی که از خالکوبی استفاده می کردند پس از مدتی می خواستند شکل ابروهای خود را تغییر دهند که تقریبا غیرممکن و ناخوشایند بود. اما کاشت ابرو به لطف استفاده از ابروهای طبیعی بسیاری از این مشکلات را حل کرد. عوارض کاشت ابرو نیز نسبت به روش های قبلی بسیار کمتر است.


صدمات و اسکارهای صورت، به عنوان مثال ناشی از تصادفات رانندگی یا تصادفات صنعتی یا سوختگی ناشی از آتش سوزی یا مواد شیمیایی.


جراحی یا درمان های پزشکی خاص: به عنوان مثال، جراحی در ناحیه ابرو برای برداشتن تومور یا بازسازی ضایعه صورت، یا شیمی درمانی و پرتودرمانی که باعث ریزش مو می شود.


کوتاه کردن و کندن بیش از حد موهای ابرو، کمبود مو یا ریزش موی ابرو به دلایل ژنتیکی.


آماده سازی و مراقبت قبل از کاشت مو


برای تسهیل عمل کاشت ابرو و کاهش عوارض. به نکات کوچک اما مهم توجه کنید. سعی کنید روز قبل از عمل استراحت کافی داشته باشید و از بیدار شدن در شب خودداری کنید. استرس یکی از عواملی است که می تواند مانع از توانایی شما در آرامش شود، بنابراین استرس خود را به روش هایی که می دانید مدیریت کنید. افزایش اطلاعات و آگاهی از این عمل بهترین راه پیشگیری است. همچنین دوش گرفتن قبل از مراجعه به بیمارستان، نکشیدن سیگار و ننوشیدن الکل از دیگر اقدامات لازم قبل از جراحی است.


عمل کاشت ابرو در کلینیک نوین ایرانا


تعداد ابروهای زده شده به وضعیت ابروها و خواسته هر فرد بستگی دارد. کاشت ابرو را می توان فقط برای پوشاندن جای زخم کوچک یا بازیابی کامل فرم ابرو انجام داد. بسته به شرایط، کاشت ابرو می تواند بین 50 تا 400 فولیکول مو در هر ابرو را در خود جای دهد، اگرچه هر فولیکول ممکن است شامل یک یا دو تار مو باشد.


انجام این اقدام و دستیابی به نتایج مثبت نیازمند دانش، مهارت و تجربه بالایی است. تیم کاشت ابرو کلینیک نوین ایرانا از برترین متخصصان این رشته انتخاب شده است. بیماران این اطمینان را دارند که عمل آنها به بهترین نحو و با رضایت کامل انجام خواهد شد.


طراحی ابرو


اولین مرحله ساخت ابرو است که با مشورت و نظر شما انجام می شود و آرایشگر ابروها را به شکلی که با خواسته های شما و همچنین فرم و ظاهر صورت شما مطابقت دارد درست می کند. طراحی ابرو به صورت جداگانه برای هر بیمار با در نظر گرفتن عوامل زیر تعیین می شود:


نوع گونه


سایر قسمت های صورت


شکل صورت


ضخامت و ضخامت موهای ابروی موجود


ضخامت، رنگ، بافت، نازک شدن یا نازک شدن مو در محل اهدا کننده


فاصله بین ابروها


طول ابرو


اهداف و انتظارات بیمار از عمل


کاشت ابرو یک روش بسیار دشوار است. نیاز به مهارت و هنر بالایی دارد. در این روش فرم ابروها با توجه به فرم صورت، فرم صورت و خواسته های بیمار ساخته می شود. پزشکان کلینیک ایرانیان در حین عمل به نکات زیر توجه ویژه ای دارند: قوس ابرو، پهنای ابروهای مناسب، فاصله و فاصله بین دو ابرو و طول مژه ها.


مرحله های کاشت ابرو


قبل از شروع، یک ماده بی حس کننده به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و بیمار آرام بخش می شود. بنابراین بیمار در حین عمل کوچکترین درد یا ناراحتی را احساس نخواهد کرد. موهایی که قرار است کاشته شوند از پشت سر به روش FUG یا FUE برداشته می شوند. روش کاشت مو با توجه به مدل مو، نوع مو و میل بیمار با مشورت پزشک و بیمار انتخاب می شود.


گاهی سنجاق از پشت گوش و گاهی از پشت گرفته می شود تا موهای نازکی به دست آید. در حالی که کاشت مو برای کاشت زیر میکروسکوپ آماده می شود، متخصص کاشت مو محل کاشت مژه را آماده می کند. در عین حال زاویه و جهت رویش مو را به درستی تعیین می کند. سپس گرافت های آماده شده در جای خود در ابرو کاشته می شوند. این کار توسط جراح پلاستیک انجام می شود.


چند ساعت پس از جراحی، ابروها مجدداً بررسی می شوند تا وضعیت موهای کاشته شده بررسی شود و اطمینان حاصل شود که کاشت ابرو دقیقاً مطابق خواسته پزشک و بیمار انجام شده است و همچنین وضعیت و تراکم ابروها. . ابروهایش مو مطابق انتظار است. روند کاشت ابرو تا زمانی که پزشک و بیمار کاملا از نتیجه عمل راضی نباشند متوقف نمی شود. مدت زمان جراحی به تعداد موهای کاشته شده بستگی دارد، اما معمولاً حدود 4 ساعت طول می کشد.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو


پس از کاشت ابرو نیز باید مراقب باشید تا نتیجه نهایی به ایده آل نزدیک شود. موارد زیر می تواند در این مورد کمک کند:


سعی کنید 3 تا 4 ماه پس از اصلاح ابرو از نور خورشید دور بمانید. استفاده از عینک برای این منظور بسیار مناسب است.


یک پماد ضد باکتری بعد از هر دوش یا شستشوی صورت می تواند به نرم شدن پوست شما، به خصوص در اطراف ناحیه کاشت ابرو کمک کند.


مصرف قرص آهن، ویتامین، پروتئین و امگا 3 و همچنین پرهیز از غذاهای چرب، دستورالعمل های تغذیه ای مناسب پس از کاشت مژه است.

منبع خبر :