ایمپلنت دندان تک دندان

اگر یک دندان را از دست داده‌اید، یک ایمپلنت دندان و یک تاج می‌تواند جایگزین آن شود. ایمپلنت دندان جایگزین دندان طبیعی از دست رفته و ریشه آن می‌شود.


مزایای ایمپلنت دندان تک دندان نسبت به بریج چیست؟


ایمپلنت دندان مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌های جایگزینی دندان دارد. ایمپلنت دندان علاوه بر ظاهر و عملکرد مانند یک دندان طبیعی، جایگزین یک دندان می شود بدون اینکه سلامت دندان‌های مجاور را به خطر بیندازد. درمان متداول دیگر برای از دست دادن یک دندان، بریج ثابت با تکیه گاه دندان، مستلزم آن است که دندان های مجاور برای حمایت از بریج سیمانی به سمت پایین کشیده شوند.


از آنجایی که ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان شما می‌شود، استخوان بهتر حفظ می‌شود. با بریج، بخشی از استخوانی که قبلاً دندان را احاطه کرده بود، شروع به جذب یا تخریب می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی با استخوان فک شما پیوند می‌شوند و به حفظ استخوان سالم و دست نخورده کمک می‌کنند.



در درازمدت، یک ایمپلنت منفرد می‌تواند زیباتر و راحت تر از یک بریج نگهداری شود. لثه‌ها می‌توانند در اطراف یک پل فرورفتگی ایجاد کنند و هنگامی که پایه فلزی یا یقه پل در معرض دید قرار می‌گیرد، یک نقص قابل مشاهده باقی می‌ماند. استخوان جذب شده در زیر پل می‌تواند منجر به لبخندی غیرجذاب شود. و سیمانی که بریج را در جای خود نگه می‌دارد می‌تواند شسته شود و به باکتری‌ها اجازه می‌دهد تا دندان‌هایی را که پل را محکم می‌کنند، خراب کنند.


ایمپلنت چگونه قرار داده می‌شود؟


ابتدا ایمپلنت که شبیه یک پیچ یا سیلندر است در فک شما قرار می‌گیرد. در طی دو تا شش ماه آینده، ایمپلنت و استخوان اجازه دارند به یکدیگر متصل شوند تا یک لنگر برای دندان مصنوعی شما تشکیل دهند. در طول این مدت، گزینه جایگزینی موقت دندان را می‌توان روی محل ایمپلنت قرار داد.


معمولا مرحله دوم از این روش برای باز کردن ایمپلنت و چسباندن اکستنشن ضروری است. این روکش درمانی موقت پایه‌ای را که دندان جدید شما روی آن قرار می‌گیرد تکمیل می‌کند. پس از انجام این روش، لثه‌های شما تا چند هفته اجازه بهبود می‌یابند.


توجه: برخی از سیستم‌های ایمپلنت (یک مرحله‌ای) وجود دارند که به این مرحله دوم نیاز ندارند. این سیستم‌ها از ایمپلنتی استفاده می‌کنند که از قبل قطعه اکستنشن متصل شده است. متخصص جراحی لثه و ایمپلنت یا پریودنتیست به شما توصیه می‌کند که کدام سیستم برای شما بهتر است.


در نهایت یک دندان جایگزین به نام تاج برای شما ساخته می‌شود و به یک پایه فلزی کوچک به نام اباتمنت متصل می‌شود. پس از مدت کوتاهی، اعتماد به نفس خود را در لبخند و توانایی خود در جویدن و صحبت کردن دوباره تجربه خواهید کرد. ایمپلنت‌های دندانی به قدری ظاهر و احساس طبیعی دارند که ممکن است فراموش کنید دندان خود را از دست داده‌اید.


هر مورد متفاوت است، و برخی از این مراحل را می‌توان در صورت اجازه دندانپزشک با یکدیگر ترکیب کرد. متخصص جراحی لثه و ایمپلنت یا پریودنتیست شما برای تعیین بهترین برنامه درمانی با شما مشورت خواهد کرد.

منبع خبر :