رونمایی از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه ۹

رونمایی از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه ۹

به مناسبت هفته هوای پاک از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه ۹ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شهرداری منطقه ۹ با توجه به موضوع آلودگی هوا و اهمیت هوای پاک، یکپارچگى و وحدت رویه در اکران محیطى، هفته ملى هواى پاک را به عنوان یک اتفاق ارزشمند، بیانگر ضرورت مدیریت یکپارچه در تحقق توسعه پایدار محیط زیست دانست.

امروزه آلودگی هوا معضلی است که همگان را درگیر خود کرده و نقش یکایک افراد جامعه در مقابله با آن بر کسی پوشیده نیست که در همین راستا شهرداری منطقه ۹ با تعریف و انجام برنامه‌ها و اهداف مرتبط، خود را متعهد به ایفای نقش در این خصوص می‌داند.

در این برنامه مهمانان متشکل از مسئولین تصمیم گیرنده و صاحب نظر در حوزه محیط زیست بودند که بر موضوعاتی از قبیل؛ نقش‌ها و وظایف شهرداری‌ها در قانون هوای پاک، اهمیت و راهکار‌های موثر در حوزه حمل و نقل عمومی با توجه به شرایط جغرافیایی و حجم تردد این منطقه به واسطه ورودی بودن در غرب پایتخت، تحقق معاینات فنی برتر خودروها، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی وانتشار کربن، کاهش تولید پسماند و پساب، حفظ تنوع زیستی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین آموزش و جلب مشارکت حداکثری شهروندان به منظور کاهش اثرات محیط زیستی رفتار‌های شهروندی و ایجاد بستری پایدار در راستای تعاملات دوسویه شهروندان و مدیریت شهری در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست کلانشهر تهران از محلات پرداختند.

گفتنی است: منطقه ۹ در تلاش است تا بتواند گامی موثر در کاهش انتشار آلاینده‌های محیطی به ویژه هوا برداشته و برای دستیابی به این مهم آموزش و مشارکت مستمر شهروندان بردارد.

لازم به ذکر است در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک و به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد، محور‌های مقابله با کاهش آلودگی هوا، اهمیت آموزش، مشارکت مردمی و نهادینه سازی مسئولیت پذیری اجتماعی در بین اقشار مردم و صنایع در مسائل محیط زیستی مطرح شد.

همچنین از دیگر رویداد‌های همایش مذکور، عنوان کلیه اقدامات اداره محیط زیست و توسعه پایدار در حوزه هوای پاک، ارائه گزارش آغاز پویش سفیران سازمان حفاظت محیط زیست در مدارس پایه منطقه ۹ با هدف تعلیم و آموزش مباحث محیط زیستی و رونمایی از اطلس محیط زیست شهرداری منطقه ۹ بوده است.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان مقالات برتر حوزه آلودگی هوا از طریق فراخوان عمومی، فعالان، حامیان و صنوف دوستدار محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر : iribnews.ir